CASE: Global Lift Group

Byg firmaets identitet med et oprigtigt filmsprog



Salgsdirektør, GLG, Kurt Nielsen

Med vores film er vi lysår foran vores konkurrenter. Vi rammer folk på følelserne med vores film. Vi har fået film med kant, og de er fuldstændig som et spejl for den måde, vi er på. Vores forhandlere rundt om i verden roser os og de er stolte over at vise filmene til vores kunder.


Film til alle niveauer: I løbet af 2017 og 2018 producerede Documentary dk en omfattende video-portefølje til Global Lift Group (GLG) med tre klare mål:
1. Filmene skal medvirke til at grundfæste firmaets omdømme som den leverandør på verdensmarkedet for glaslifte, der producerer lifte i bedst kvalitet, og som konstant finder nye løsninger
2. Filmene skal øge kendskabet til GLGs produkter og løsninger
3. Filmene skal troværdigt vise de værdier og visioner, GLG drives ud fra. Man skal fornemme 'GLG-stemningen' i ALLE film, ikke kun den film, der handler om selskabets værdier.

Som nyt firma, der sælger glaslifte i hele verden, havde Global Lift Group valgt at bruge video offensivt for at slå deres navn fast, bl.a. med en præsentations- og en identitetsfilm.

GLGs lifte udfører mange spektakulære opgaver. Det bliver aktivt udnyttet i gode video-historier til GLGs nyhedsbrev.
Størst var udfordringen med de mange produktvideoer, der præsenterer liftene. De blev gjort personlige og uhøjtidelige ved at lade GLGs danske salgsdirektør præsentere liftene på hans muntre Køge-engelsk midt på gulvet i en af produktionshallerne. Dermed bliver alle ‘pligt-videoerne’ pludselig aktivt identitetsskabende for GLG.

Som den canadiske GLG-direktør David Smith sagde ved præsentationen:
“I like the imperfection of it”.

Desværre klarede GLG ikke ekspansionen til verdensmarkedet og gik konkurs i 2020.

Se hvordan en vinduespudsning i Frederiksberg Kirke bliver gjort spændende, fordi historien bliver drevet frem af en handling.
https://youtu.be/23MaiYLDkhI

Link til forside på Global Lift Groups Youtube-kanal her


pix-glg-youtube-forside